ÁSZF

Hatályos: 2024 03.27.-től

Jelen ÁSZF (általános szerződési feltételek) tartalmazza az ezustos.hu webáruház használatának feltételeit az alábbiak szerint:

I. A webáruház üzemeltetőjének adatai:

Cégnév: Jet-Copy Kft.
Alapítás éve: 1998
Székhely címe: 1173, Budapest, Gyergyóalfalu u. 2. Nem működik ügyfélszolgálat a címen!
Cégjegyzékszám: 11-09-020849
Nyilvántartást vezető cégbíróság:  Fővárosi Cégbíróság
Adószám: 11751889-2-42
Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Intézet nyilvántartási száma: PR8183
Csomagküldő kereskedelmi nyilvántartási szám: 3187
E-mail cím: info@ezustos.hu
Telefon: 06/30/788-7275 /mobil/ H-P: 9-17
Levelezési cím: 1173, Budapest, Gyergyószentmiklós u. 9. Nem működik ügyfélszolgálat a címen!

Cégünk a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara tagja.

Tárhely szolgáltatónk a MediaCenter Hungary Kft /6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3/ Tel: 76 / 575-023 mediacenter@mediacenter.hu

II. Az általános szerződési feltételek elfogadása:

A vásárlás során a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit a megrendelés elküldése előtt, a jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg.  A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

III. A megrendelés lépései:

A termék kiválasztása:

Először alaposan ellenőrizze a kiválasztott ékszer tulajdonságait! Az ékszerek adatlapja termékképre vagy a „Kosába rakom” ill. „Opciók választása” felirat fölötti részre kattintva elérhető. Amennyiben van lehetőség a méret vagy szín kiválasztására a termékkép alatt az „Opciók választása” felirat látható, melyre kattintva a termék oldalán a „Válasszon egy lehetőséget” legördülő résznél kell rákattintani a megfelelő változatra.

A kosár használata:

a vásárlás megkezdéséhez, megfelelő méret, szín kiválasztása után /ha van rá lehetőség/ a “Kosárba rakom” feliratra kell kattintani. Ennek megtörténtéről “(Terméknév)  a kosárba helyezve” üzenet tájékoztatja és átirányításra is kerül a Kosár oldalra.

A Kosár oldalon lehetősége van:

  • a megrendelés áttekintésére
  • tétel törlésére: a piros X-re kattintva
  • mennyiség változtatására: a tétel sorában található kockába kattintva

Amennyiben módosította a mennyiséget és az automatikusan nem frissülne, kérjük kattintson a „Kosár frissítése” ikonra!

A szállítási mód kiválasztásához kattintson a „Tovább a pénztárhoz” ikonra!

Kérjük válassza ki a szállítási módod!

  • átvételkor, készpénzben vagy bankkártyával fizet
  • online bankkártyával a SimplePay felületén vagy előre utalással fizet // MBH Bank Zrt./
  • személyes vásárlás Tatabányán /kizárólag külön értesítő után, partner üzletünkben/

Ha minden megvan, amit szeretne kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra.

Itt találja a rendelés adatait, a számlázási adatokat és az esetleges szállítási adatokat, arra az esetre, ha eltérő címre kérné a kiszállítást. Kérjük  töltse ki a piros csillaggal jelzett mezőket! Ha eltérő címre szeretné kérni a szállítást, kérjük kattintson a „Szállítást másik címre?” gombra és adja meg a szükséges adatokat.

Ha módosítani szeretne a kosár tartalmán, kérjük kattintson a kosár felületére, amit a menüsáv jobb oldalán a termék árára kattintva a „Kosár megtekintése” résznél tehet meg, vagy egyszerűen kattintson böngészőjében a vissza nyílra.

A „Rendelés jegyzetek”-nél írhat megjegyzést a szállítással, rendeléssel kapcsolatban.

Kérjük olvassa el és amennyiben egyetért vele, fogadja el az ÁSZF-et a kis jelölő négyzetre kattintással. Gépelési hibákat többek között a vissza nyíllal ill. a Delete gombbal lehet javítani.

A megrendelés elküldése: amikor úgy látja, hogy a megrendelése végleges és a küldeményt biztosan ki tudja fizetni, kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra, amivel elküldi nekünk megrendelést.

A következő „Köszönjük megrendelését” ill. „Rendelését megkaptuk”üzenetekből láthatja, hogy a rendelését webáruházunk rögzítette.

IV. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, az adásvételi szerződés létrejötte:

A Vásárló a „Megrendelem” vagy “Kifizetem a SimplePay felületén” gombra történő kattintással kötelező érvényű és fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tesz a kosárban található termékek megvételére, az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot. A Vásárló ajánlatának, megrendelésének JET-COPY Kft. -hez való megérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.

A Vásárló részéről a megrendelés leadása nem eredményezi a Jet-Copy Kft.  és a Vásárló közötti szerződés létrejöttét. A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Jet-Copy Kft.  késedelem nélkül, automatikusan generált e-mail útján, legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Vásárló részére. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy az Ezüstös.hu webáruházhoz a megrendelés megérkezett. Vásárló köteles a visszaigazoló e-mail tartalmát, az általa megadott adatok helyességét leellenőrizni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma, szállítási vagy egyéb többletköltség vagy ellehetetlenülés illetve késedelem Vásárlót terheli, az a Vásárló kizárólagos felelőssége.

A vásárlói megrendelés megérkezésének jelen pontban részletezett visszaigazolása nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását.

A távollevők között kötött csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor az Ezüstös.hu webáruház kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, Vásárlónak küldött e-mailben igazol vissza, amely az ajánlat webshophoz való beérkezést követően 48 órán belül visszaigazolásra kell, hogy kerüljön a vevő irányába, különben a vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól. A Vásárló az Ezüstös.hu webáruház honlapján leadott megrendeléssel elismeri, hogy jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit megismerte és elfogadja, a rendelés menetével tisztában van, továbbá az Adatvédelmi Szabályzatban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul.
Amennyiben a rendelés elküldését megelőzően a Vásárlónak a termékkel kapcsolatban kérdése merül fel, úgy megadott elérhetőségeinken, e-mailben vagy telefonon fordulhat az Ezüstös.hu webáruház ügyfélszolgálatához, ahol készséggel állunk rendelkezésére.

Fenntartjuk a jogot, hogy bizonyos rendeléseket, különös tekintettek a nagyobb mennyiségű vagy a rendelés után beszerzett termékekre,  kizárólag előre utalás után teljesítjük.

A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon, magyar nyelven kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződést nem iktatjuk.

Termék rendelkezésre állása: 

Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve a „rendelhető”-ként feltüntetett termék nem beszerezhető a weboldalon feltüntetett időtartamon belül, úgy az Ezüstös.hu webáruház fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Vásárló értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetést a Vásárló számára haladéktalanul visszautaljuk.

A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető az Ezüstös.hu webáruház vagy a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli az Ezüstös.hu webáruházat semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a Vásárlóhoz, mert hibás e-mail címet adott meg, illetve az e-mail fiók tárhely telítettsége miatt számára nem hozzáférhető.

V. A termék lényeges tulajdonságai:

A termék lényeges tulajdonságait megtekinthetik, a termékképre vagy a „Kosába rakom” ill. „Opciók választása” felirat fölötti részre kattintva, a „Leírás” és a „További információk” részeknél. Amennyiben van lehetőség a méret vagy szín kiválasztására a termékkép alatt az „Opciók választása” felirat látható, melyre kattintva a termék oldalán a „Válasszon egy lehetőséget” legördülő résznél kell rákattintani a megfelelő változatra. A termékképet lehet nagyítani ha az egérmutatót a kép fölé viszik.

Kínálatunk nagyobb része hagyományos, védő bevonat nélküli ezüst ékszer, ezeknél számolni kell az oxidációval! A védőbevonatos ékszereknél ez a tulajdonság minden esetben fel van tüntetve a leírásban. Amennyiben ez nem szerepel a leírásban, akkor hagyományos, sima ezüst ékszer, tehát oxidálódhat.

Ide kattintva tekintheti meg termék minőségről szóló oldalunkat.

Méretekről és egyéb rendelési információkról ide kattintva tájékozódhat.

Fülbevalóinkat párban értékesítjük. Ez alól kivételt kizárólag  azok a fülbevalók

képeznek, melyeknél a leírásban fel van tüntetve, hogy az ár egy darabra értendő.

VI. Árak:

A webáruházban bruttó árak vannak megadva, tehát a 27% általános forgalmi adót tartalmazzák és forintban értendőek. Az akciós árak a készlet erejéig illetve visszavonásig érvényesek. A tatabányai ékszerbolt és a webshop választéka és árai is eltérhetnek egymástól!

Minimális rendelési érték: 4.000 Ft. A 300.000Ft-ot elérő vagy azt meghaladó értékű rendeléseknél készpénzt nem áll módunkban elfogadni el, azokat kizárólag banki utalással teljesítjük.

Akciós áraink szabályozása:

Minden akciós ékszernél – terméknél áthúzott formában tüntetjük fel a korábbi árat, amely az árcsökkenés alkalmazásának első napját megelőző 30 napon belül alkalmazott legalacsonyabb árunk. A korábbi ár megállapításánál az akár csak pár óráig alkalmazott árat is figyelembe vesszük.

VII. Kiszállítás, vásárlás személyesen:

GLS, MPL és Foxpost szállítási lehetőségek.

Csomagjainkat a GLS futárszolgálat, az MPL szállítja ki illetve MPL, GLS vagy Foxpost automatába kérhetőek. A feladáskor küldött e-mail segítségével lehet nyomon követni a küldeményt. Szállítási határidő: általában 2-6 munkanap. Kizárólag Magyarországon belül vállalunk kiszállítást.

Részletes ismertető az alábbi linkre kattintva érhető el: https://ezustos.hu/infok/

Házhoz szállítás díjszabása:

1. Bankkártyás fizetés vagy előre utálás esetén: 

MPL csomagautomata, Postapont: 990 Ft, Foxpost automata: 1.150 Ft, GLS csomagautomata: 1.190 Ft, GLS csomagpont: 1.350 Ft, GLS házhoz szállítás: 1.690 Ft, MPL házhoz szállítás: 1.790 Ft

2. Utánvétes fizetés esetén:  2.200 Ft (GLS vagy MPL)

A vásárló köteles a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségét és tartalmát ellenőrizni. Esetleges hiányosság esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.

A vásárló köteles megrendelését átvenni, annak ellenértékét kifizetni.

Amennyiben az átvétel bizonyíthatóan a megrendelő hibájából hiúsul meg, szolgáltató követelheti az okozott kár megtérítését.
Át nem vett rendelést újra kiküldeni csak a visszakézbesítési és az újbóli feladási díj kifizetése után tudunk.

Vásárlás személyesen:

ha személyesen szeretné megvásárolni a kiválasztott ékszert, kérjük adjon le egy rendelést a „Bolti vásárlás Tatabányán, partner üzletünkben” szállítási mód választásával! A megkeresést továbbítjuk a tatabányai ékszerbolt üzemeltető céghez, az AG NETPONT Kft.-hez. Ezután külön e-mailben értesítjük a személyes vásárlás lehetőségéről, az oldalon leadott megrendelést ezzel egyidejűleg töröljük.
Tájékoztatjuk, hogy partnerünk mintaboltjában történő vásárlás nem minősül internetes vásárlásnak, az üzlet szerződési feltételeiről a mintabolt üzemeltetőjénél tájékozódhat.
Partnerünk üzletében készpénzben és bankkártyával is fizethet.

VIII. Lehetséges fizetési módok:

Személyesen, készpénzben /a GLS futárnál bankkártyával/ az áru átvételével egyidejűleg (utánvétel)

Online, bankkártyával a SimplePay segítségével

Banki átutalás (előre utalás) MBH Bank Zrt.

A számlánkra indokolatlanul érkezett pénzösszegeket a banki költségek levonásával utaljuk vissza. A 300.000Ft-ot elérő vagy azt meghaladó értékű rendeléseknél készpénzt nem áll módunkban elfogadni el, azokat kizárólag banki utalással teljesítjük.

IX. Csere:

cserére a csomag átvételétől számított tizennégy naptári napot biztosítunk. Csere menete: Küldje vissza levelezési címünkre a cserélni kívánt ékszert /az általunk küldött védő csomagolásban, sérülésmentesen  JET-COPY Kft/Jakab Tímea, 1173 Budapest, Gyergyószentmiklós u. 9..
Javasoljuk, hogy ajánlott küldeményként, értéknyilvánítással adja fel és a feladóvényt őrizze meg. Ne adja fel utánvéttel vagy portóval, illetve postán maradó küldeményként sem, mert nem vesszük át. Közben adja le rendelését a kiválasztott ékszerre a webshop-ban és írja az egyéb információ rovatba, hogy: „CSERE”.

Amint rendben átvettük az ékszert már küldjük is a kért terméket, amiről e-mailben értesítjük. A visszaküldött ékszer árából fogjuk levonni a választott ékszer árát, így csak a különbséget és persze az újbóli szállítási költséget fizeti. Ha olcsóbb ékszert választ, az érték különbözetet haladéktalanul visszaküldjük. A webshopban vásárolt ékszerek személyes cseréjére jelenleg nem biztosítunk lehetőséget! Amennyiben a Magyar Posta segítségével küldi el az ékszert, ezen a linken tudja nyomon követni az ajánlott küldeményt.
Partnerünk mintaboltjában történő vásárlás esetén az üzlet mindenkori csere feltételei érvényesek, ezekről az értékesítő cég tájékoztatja.

X. Elállási jog / Felmondási jog:

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Az elállási/felmondási határidő:

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.;

b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi.;

c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:  JET-COPY Kft/Jakab Tímea, 1173 Budapest, Gyergyószentmiklós u. 9, e-mail: info@ezustos.hu.

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai:

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ha a fogyasztó a szerződés alapján terméket vett át:

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be, eladó követelheti ennek megtérítését.

Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta:

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: JET-COPY Kft, 1173 Budapest, Gyergyóalfalu utca 2., e-mail: info@ezustos.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:

Visszaküldéskor, kérjük juttassa vissza az ékszert úgy, ahogy kapta /védő csomagolásban, sérülésmentesen/levelezési címünkre: JET-COPY Kft/Jakab Tímea, 1173 Budapest, Gyergyószentmiklós u. 9 /!

Ne adja fel utánvéttel vagy portóval, illetve postán maradó küldeményként sem, mert nem vesszük át. Amennyiben a Magyar Posta segítségével küldi el az ékszert, ezen a linken tudja nyomon követni az ajánlott küldeményt.

Személyesen visszavételre jelenleg nem biztosítunk lehetőséget, ügyfélszolgálat nem működik a címen!

Az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően,ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

XI. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató:

1. Kellékszavatosság

Ön hibás teljesítése esetén a Jet-Copy Kft.-vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti a Jet-Copy Kft.-vel szemben kellékszavatossági igényét. Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a JET-COPY Kft nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Ön a Jet-Copy Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő  egy év. Használt dolgokat nem forgalmazunk.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A 373/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet alapján:
A Jet-Copy Kft. megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy az (1) bekezdés szerint megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – az előző bekezdés szerint – az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

2. Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. Az ékszer átvételétől számított fél év garanciát vállalunk: gyári hibára és karkötők, láncok kapcsaira. A kötelezett felel (szavatol) azért, hogy a szolgáltatott dologban a teljesítéskor megvannak a törvényben és a szerződésben meghatározott tulajdonságok (kellékszavatosság). Szavatossági igényeit a mindenkor hatályos GKM rendelet szerint intézzük ezek érvényesítésére két év áll rendelkezésre.

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. A jótállás tartalma:

a szerződés hibátlan teljesítéséért a jótálló felel, és a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Jótállás azon termékekre vonatkozik, melyeket tartós fogyasztásra terveztek, Korm. rendeletben meghatározott kategóriába tartoznak (pl. műszaki cikk, jármű, hangszer, bútor, gyermekgondozási cikk, óra-ékszer, sporteszköz, valamint ezek tartozékai és alkatrészei), vételára 10.000 Ft feletti. Amennyiben tehát a vásárolt ékszer vételára 10.000 Ft feletti, arra jótállás is vonatkozik.

A jótállás alapján érvényesíthető jogok:

A kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet érvényesíteni.

A jótállás időtartama:

10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási árú termék esetén egy év

100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási árú termék esetén két év

250.000 forint eladási árú termék felett három év.

A jótállási idő a tényleges teljesítéssel kezdődik, ezért kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról alapján a Jet-Copy Kft. jótállásra köteles. A kínálatunkban szereplő termékek közük alábbiakra vonatkozik jótállás: ékszerek 10.000 Ft eladási ár felett.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár, ami azt jelenti, hogy egy év után akkor sincs jótállási igényérvényesítésre lehetőség, ha később derült ki a hiba. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik, a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet érvényesíteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Kötelező 3 napos csere: Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket kicserélni. A vállalkozás a cserét nem tagadhatja meg arra hivatkozással, hogy a kicserélés aránytalan többletköltséget eredményez a számára (javítani valószínűleg kevesebb költséggel járna). Természetesen ha nincs az adott termék, akkor a cserére sincs lehetőség. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Cégünk a megadott értékhatárt elérő fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet bocsát fogyasztó rendelkezésére olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyünk utal arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven fogalmaztuk meg, tehát a jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére bocsátjuk. A jótállási jegyen feltüntetjük:a) vállalkozásunk nevét, címét, b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát, c) a gyártó nevét, címét, amennyiben a gyártó nem azonos a vállalkozással, d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját, e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, valamint a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet további, lentebb felsorolt tételeit.

Kijavítás iránti igény teljesítésekor cégünk a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan feltünteti: a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását, b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását. Kicserélés iránti igény teljesítésekor cégünk a jótállási jegyen feltünteti a kicserélés tényét és időpontját.

A jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez cégünk a rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszt a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a vonatkozó rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

A fogyasztó és vállalkozásunk közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a vonatkozó rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe a vonatkozó rendelet rendelkezései lépnek.

A bejelentés módja lehet:

1. Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál. Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

a vásárló nevét, címét,

a termék megnevezését, vételárát,

a vásárlás időpontját,

a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,

a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,

a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.

2. Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak: JET-COPY Kft. 1173, Budapest, Gyergyószentmiklós u. 9. címre küldött levélben, vagy elektronikus levélben (info@ezustos.hu ). Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: – a vásárló nevét, címét,

a termék megnevezését, vételárát,

a vásárlás időpontját,

a hiba bejelentésének időpontját,

a hiba leírását,

a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

Panaszt szóban és írásban lehet tenni.

A vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozhat a panasz. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát – személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadjuk, – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt egyedi azonosítószámmal látjuk el, ez is a későbbi könnyebb azonosíthatóságot, visszakereshetőséget segíti elő.

Az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszoljuk és intézkedünk annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontunkat megindokoljuk.

A jegyzőkönyv tartalmaz egy sor kötelező elemet, amelyek az alábbiak: – a fogyasztó neve, lakcíme, – a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, – a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, – a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges, – a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása, – a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatjuk. A jegyzőkönyv egy példányát pedig átadjuk a fogyasztó részére. A panasz elutasítása esetén a fogyasztót írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Megadjuk az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye ill. fogyasztó lakóhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

Cégünk törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Amennyiben a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatjuk a javítás várható időtartamáról.

Ha a forgalmazó a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.

Ha cégünk a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a fogyasztót.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a  vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik.

A 2021. január 1-et követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A csomagolás megőrzése nem kötelező a jótállás érvényesítéséhez.

A 373/2021. (VI. 30.) Kormány rendelet alapján:
a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felelünk a hibás teljesítésért.
Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. A gyártó a fogyasztónak a tartósságra vonatkozó jótállási nyilatkozatban az e pontban, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekben foglaltaknál kedvezőbb feltételeket is biztosíthat.
Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felelünk a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítettük.
A jótállásra kötelezett termékhez jótállási nyilatkozatot bocsátunk tartós adathordozón a fogyasztó rendelkezésére, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel fogalmaztuk meg. A jótállási nyilatkozatban feltüntettük:
a) az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
b) a jótállásra kötelezett nevét és címét;
c) a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
d) azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
e) a jótállás feltételeit.

A jótállási kötelezettséget nem érinti, ha az előző két bekezdés szerinti bármely feltétel nem teljesül.

XII. A panaszkezelés módja: 

Amennyiben fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogorvoslatért fordulhat:

1, Lakóhelye szerinti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, melyek elérhetőségét az alábbi oldalon találja:

https://jarasinfo.gov.hu

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) jogutódjának, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak az elérhetőségei:

Honlap: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/

2, Bírósághoz:

Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.

3, Békéltető Testülethez:

A békéltető testületi eljárásban közreműködünk.

Budapesti Békéltető Testület: Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Név: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

További információ a békéltető testületi eljárásról: https://www.fome.hu/tartalom/44/bekelteto-testulet

4, Az Európai Unió online vitarendezési platformjához:

Esetleges panaszát, kifogását, észrevételét elektronikus úton az info@ezustos.hu e-mail címre várjuk. Tájékoztatjuk továbbá, hogy használhatja az Európai Bizottság online vitarendezési felületét is, mely itt érhető el:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
 

XIII. Internetes tartalom:

A webáruházban található tartalmak tájékoztató jellegűek, jogi értelemben nem tartalmaznak ajánlattételt. A megkötendő szerződés magyar nyelvű. Fenntartjuk magunknak a jogot a weboldal tartalmának módosítására. Mindent megteszünk a webshop adatainak folyamatos frissítéséért.

XIV. Adatvédelem:

Ékszer webáruházunkban a rendeléshez megadott adatokat az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011 évi CXII. és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes köreiről szóló 2001 évi CVIII. törvények előírásainak megfelelően kezeljük. Ezeket az adatokat kizárólag a megrendelés teljesítéséhez használjuk fel.

Teljes adatkezelési tájékoztatónkat itt találja: https://ezustos.hu/adatvedelmi-iranyelvek/